Mangia ostriche crude, donna divorata dal batterio mangia-carne

ROMA - In campo medico si chiama fascite necrotizzante. Ma è noto anche come "batterio mangiacarne". A restarne uccisa è una donna del Texas dopo avere mangiato ostriche crude. Come riporta il tabloid Daily News, Jeanette LeBlanc e suo marito Vicki Bergquist a settembre 2017, erano in vacanza con amici e la famiglia sulla costa della Louisiana dove hanno anche acquistato un sacco di ostriche crude in un mercato di Westwego. I due ne hanno mangiato circa due dozzine e Jeanette ha iniziato a sentirsi male 36 ore più tardi. Un malore, accusato dopo aver mangiato dei frutti di mare e che si è trasformato in tragedia. Il marito ha riferito che la moglie ha iniziato ad avere problemi respiratori e ha sviluppato un'eruzione sui suoi piedi.

La convinzione era che la donna avesse una reazione allergica. L'improvviso mal di pancia accusato subito dopo sembrava il sintomo di una banale gastroenterite, ma si è rivelato solo l'inizio di un'infezione che lo ha portata alla morte. Nel giro di pochi giorni, però, le sue condizioni sono diventate gravissime e Jeanette LeBlanc è stata ricoverata in terapia intensiva. Intere porzioni della sua pelle e della carne sottostante si stavano consumando, come "divorate" da qualcosa. I medici, dopo alcuni prelievi di tessuto, sono arrivati a diagnosticargli la fascite necrotizzante.

Per i 21 giorni successivi, ha combattuto per la sua vita. Jeanette, 55 anni, non è stata in grado di riprendersi ed è deceduta il 15 ottobre 2017. La fascite necrotizzante una patologia frutto di altri batteri comuni come lo streptococco e compare di solito in seguito a una lesione dei tessuti cutanei, anche di scarsa entità.

In realtà, i batteri non mangiano la carne della vittima, ma producono delle tossine che corrodono i tessuti cutanei e sottocutanei. Questo caso trasformatosi in tragedia, commenta Giovanni D'Agata, presidente dello “Sportello dei Diritti”, è il severo monito che le ostriche (e probabilmente anche gli altri molluschi marini), per evitare questa minaccia invisibile e generalmente inaspettata, non andrebbero mai consumate crude anche se questo comportamento stride con molte abitudini e tradizioni culinarie.

3 commenti:

  1. I like the post format as you create user engagement in the complete article. It seems round up of all published posts. Thanks for gauging the informative posts.
    cara menggugurkan kandungan

    RispondiElimina
  2. ◾IN SHORT NOTE WE WOULD LIKE ENLIGHTENING YOU MORE ABOUT JOB OFFERS ON "CRIMINAL MISHAP"

    it reading won't take more than 5mins!
    Know what expungement by hacking does.
    Most criminal conviction records are available to who wants to search for them. Expunging your records will alter your record, removing or diminishing many offenses.
    The details about how the state manages your criminal record after expungement will depend on your state. Regardless of where you live though, expungement allows you to legally answer that you do not have a criminal record.
    In other states like California, you cannot erase a criminal record from public view. But, the disposition of the case will show that the court dismissed the case...
    Now at every aspect of trying to erase your records,
    We imploy a trojan mechanizm called(record sealing).
    Now if an hacker hacks into a data base forgetting to seal up with this particular software!
    The name expunged refreshes and might have several defect.

    ◾WHY HAVE WE EXPLAINED THESE?

    Globalhack team ensures that we pass through every protocol needed to get all sort of Job offers ( FACEBOOK HACK, whatapp NOTCH, IPHONES DECODING, CC FLIP, MONEY FLIPS)of all our clients successful without any platform of complaint laid, thus maintaining the "TRUST" of our clients all over the world.
    Feel free to ask more questions and job offers about these,
    Write us on:
    ◾Globalhacktech@gmail.com
    - [ ] Thank you...!

    RispondiElimina
  3. ◾GLOBALHACKS◾
    I am Bryan Cranston by name, CEO of the globalhack Team..

    we give guidelines to all of our clients as advisors to them, you don't get ripped off by fake hackers... 

    POSSIBILITIES OF CLEARING CREDIT HISTORY:

    A hacker cant change or clear your credit score history,
    but moderate it.

    Thus rare in most cases!!

    There are three credit bureaus and literally dozens of different scores, 

    That carries 3 max trojan w#asβ security guide!.

    not to mention security procedures. 

    Honestly you might need close to 2300usd to get each tools of the security guards to get it cleared perfectly without any defect later On.

    But in cases of credit moderations?
    The hacker can help moderate by reduction of bad performances
    Your Credit Information Report (CIR) plays a large part in the loan application process and hence a lower score can impact your chances for a loan approval anywhere.

    If you intend this moderation package, it will only cost a couple of tool, that sound nice right??


    we also, suggest working on improving your credit as another option, which is possible, rather than going for hackers or other gimmick solutions.


    If you intend MODERATION, it will cost you like I've said..

    Think of it.. And let us know if you need a hire for this,

    We deal with forms of cyber attacks!
    For more information contact us on

    ◾globalhacktech(at)gmail.com.

    RispondiElimina